tisdag 15 februari 2011

Saga

Heeej!

Vi vet att vi har många sagor som vi inte
har avslutat..
Men nu ska jag göra en saga
som vi lovar att göra klart.

Det är en LPSO saga!
Här kommer den!


Det var en jobbig dag i LPSO.


Hundain satt inne i sitt hus och hennes mamma stog
och diskade.
Hundain fick alldrig gå ut för sin mamma.
Varför? visste hon inte för hennes mor ville alldrig
prata om det.
Mamma jag vill gå ut tjatade Hundain och slängade
sin bok på gollvet.
Jag hört så mycket om friheten men du håller mig innlåst som en fånge.
Men jag är rädd om dig gumman det finns så mycket farligt därute
sa mamma och fortsatte med sitt diskande.
Men denna dagen ville inte Hundain lyssna på sin mamma.
Hon smög tyst...tyst mot sitt fönster och öppnade det och kröp ut.

Och det var där Hundains äventyr började....

Jag..Jag är ute skrattade jag och började springa bort från huset.


Allt var så vackert.
Fåglarna dom sjöng och man hörde vinden susa.
Sånt har jag alltid drömt om att få höra log Hundain och fortsatte
bort från huset.
Snart kom jag fram till en liten träbro som ledde inn i någon slaggs stad.
Ska jag verkligen...svalde Hundain.
Men då hörde jag hur mamma skrek på mig och då skyndade jag mig över bron.
När jag hade kommit över så tittade jag mig omkring och där såg jag.....?
Fortsättning följer...
PS: Ni ska skriva fortsättningen jag väljer ut den bästa
och sedan får den vara med här på bloggen :)

1 kommentar:

  1. Jag såg en...en...katt?
    En rosa liten katt som skuttade fram.
    - Hej, vad heter du? undrade jag.
    Katten tittade på mig med tindrande ögon.
    - Jag heter Felina.
    - Och jag heter Hundain, sa jag.
    - Men...vart kommer du ifrån? frågade Felina.
    Jag satte mig på en bänk.
    - Från det där huset, där, sa jag och pekade.
    Felina såg förbryllad ut.
    - Jag har bara sett Vendela där, sa hon.
    Jag fick stora ögon.
    - Min mamma!? Är du vän med min mamma? Är du vuxen??
    - Nej, sa Felina. Jag är 11(i kattålder).
    - A-alltså, jag har aldrig fått gå ut.
    - Mhhm, sa Felina. Vill du följa med till Kattköping?
    Jag bara satt där.
    - Kattköping??
    - Ja, om man åker med Guppy där borta kommer man till Kattköping. Vill du åka dit med mig?
    Jag suckade.
    - Ehhmm...
    Sen började jag tänka på min mamma. Fick jag lämna henne?
    - Ehh... Visst!
    Sen skuttade de bort tillsammans till Guppy...(fortsättning följer)

    Bra va?

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!