lördag 1 januari 2011

Del 2 på sagan...

Tjoo alla pandor!

Jo ni vet sagan..
Jag har tänkt och tänkt..
Och nu har jag bestämt mig om villken av dom båda bidragen
som får vara del 2...
Och det blir..


LY!!!!!!

Grattis!
Här kommer Del 2!



"Hej Nissan!
Tomten ska ha semester och kan inte dela ut julklappar imorgon.
Alla utom du och jag följer med.
Kan du ta ansvaret och dela ut klapparna?
Till: Nissan
Från: Någon du inte känner"
Nissan blev chockad av brevet.
Hon hade alltid trott att hon kände alla i Nisseby.
Nissan föll i sömn och struntade i glögget.

Nästa dag vaknade Nissan med ett ryck.
Idag skulle han dela ut julklapparna!
Det knackade på dörren, det var Helmer.
- Hej Helmer, vad nu? undrade Nissan.
Helmer sa ingenting men gav henne ett till brev.
Det stod:
"Vi träffas på snöberget klockan 10.
Till: Nissan
Från: Den du inte kände"
Nissan undrar varför personen inte skriver vem brevet är till i början.
Sen gick hon till snöberget...




Men..För att vara snäll så skriver jag Del 3 idag också för skojs
skull!





Hon gick försiktigt upp för det branta berget.
Uch..Vad jobbigt suckade Nissan.
Men snart var hon uppe på bergets topp.
Och då såg hon någon stor vit man stå på en liten klippavsatts.
Men...Det var ingen man det var en snögubbe!
Hon gick försiktigt fram till snögubben och sa














Men snögubben svarade inte.
Han lever nog inte sa Nissan..Han är faktiskt en snögubbe.
Inte bara en snögubbe sa Snögubben och skrattade.
Vem är du och vad vill du sa Nissan skrajsett.
Ja du lilla Nisse...Det ska du få veta NU flinade Snögubben.
Och då helt plötsligt från ingenstanns kom en bur flygande ner och rammlade på Nissan.
Nissan var fast!

SLÄPP UT MIG skrek Nissan och sparkade på galrett.

Nee...Du kan sitta här och se på när utplånar den tjocke tomtefar!!
MOHAHAHAHA sa Snögubben.

Vaaa!!! Neeeeej skrek Nissan och svimmade..


Fortsättning följer...




Ps..Så att ni vet skriver jag varanan del och ni varanan del så nu är
det er tur att skriva!

3 kommentarer:

  1. Åh...tack! Jag var helt säker på att den skulle komma med! TACK!

    SvaraRadera
  2. Nissan vaknade av att hon hade ont i huvudet.
    - Var är jag?
    Hon såg sig omkring. Allt var grått och trist. Träden och marken var svarta helt svarta av sot, som om det hade brunnit. Och inga löv fanns det heller. Träden hade bara gamla ruttna kvistar. Husen var också slitna. En del stod på sne, och vissa hade hål. Det verkade som det hade brunnit där också, för husen var svarta av sot.
    - Det ser precis ut som en värld utan jul... tänkte Nissan. Då började Nissan tänka på Snögubbe hon träffade på innan.
    - Han ska få!
    Nissan hade sätt en nerbrunnen ishall. Hon visste att det alltid låg lite snö utanför, och hon hade rätt. Hon sprang till ishallen och letade efter snöhögar. Hon hittade en på en gång, och samtidigt snögubben.
    - Nej, inte du igen! Hur kom du ut ur buren!? skrek Snögubben och gjorde en mordisk blick.
    Nissan var tyst. Hon hade själv inte tänkt på det. Fort som blixten gjorde hon en snöboll och kastade på Snögubben.
    - Vad i...!
    Nissan gjorde fler och fler snöbollar som hon kastade på Snögubben, men hon tänkte inte på att Snögubben var gjord av snö, så Snögubben blev större och större...
    - NU DU, LILLA NISSE! MOAHAHAHA...!!

    Fortsättning följer...

    SvaraRadera
  3. Får jag skriva igen...?

    Nissan vaknade. Och allt var helt stilla.
    - Vad hände, mumlade Nissan och satte sig upp.
    På marken låg...Tomten.
    - Tomten...? sa Nissan nervöst och bet sig i läppen.
    Han svarade inte.
    Snögubben fanns inte här.
    Hoppas det är min chans att ta mig ut ur buren, tänkte Nissan.
    - Tjena Nissan, kom till mig för att dela ut klapparna, sa en röst.
    Nissan vände sig om.
    I bilden satt tre små barn som var glada och väntade på klapparna.
    Synen suddades ut, och istället stod Snögubben där.
    - NISSAN! skrek Snögubben.
    Nissan tyckte det lät som en röst hon kände igen.
    - Helmer...?

    Hoppas den var bra ^^
    Men...eftersom jag redan vunnit en gång kanske jag inte vinner nu :(

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!