onsdag 22 december 2010

Saga..

Hej!
Nu hade jag tänkt så här.
Jag skriver en del på en saga.
Sedan skriver ni nästa och nästa och så vidare.
Precis som Kamaria!
Låter det bra?
Nu börjar jag!

Det var en gång...En nisse!

Den här Nissen heter faktiskt Nissan.
Hon är tolv år och bor i tomtestaden Nisseby.
Hennes hus är ett brunt och härligt Peppakakshus.
Men...Nissan var alldrig glad.
Hon hade inga vänner..Den ända som brydde sig om henne
var tomten.
Hon kände sig så ensam om dagarna där hon satt och drack sin
tomteglög.
En dag knackade det på dörren.
Hallå Nissan är du hemma sa en liten röst.
Det var Helmer han var Nissarnas brevbärare.
Du har fått post från tomten sa Helmer och räckte ett litet grönt kuvär till
Nissan.
Men tack så mycket sa Nissan och tog det lilla brevet.

Ha en god jul sa Helmer och gick ut igen.
Detsamma suckade Nissan och satte sig vid köks bordet.
Lågnsamt började hon öppna det lilla gröna brevet.
Efter ett tag drog hon ut ett vitt papper.
Hon gnuggade sig i ögonen och började läsa högt för sig själv.

Det stog såhär......

Där kommer ni inn i bilden!
Skriv fortsättningen!
Den får vara ungifär lika lång som den jag skrev nu!
Skriv en komentar med fortsättningen i sagan!

//Emely101

4 kommentarer:

  1. Hej, En sak att du vet Mitt panfunamn lizzie_123 mm. Det står i din bästa besökare typ och jag har bytt blogg till

    http://minilizzie.blogg.se förklaring: Mini Lizzie

    minilizzie.blogg.se kan du ändra till den länk addressen istället för ponysblogg?!
    Namnet är lizzie_123 och älskar din blogg blogg: minilizzie.blogg.se

    SvaraRadera
  2. det stog "kära nissan vi vill faktis att du inte får några jul klapar i år!hopas detta inte sårar dig //tomten
    nissan kúnde knapt anda hon skrev långsamt på ettt brev nej det gör det inte när hon skrivit det så svima hon nästan hon sa långasamt med hes röst "idotiska tomten jag hatar dig verkligen din fä hund och sen gick hon till sit rum och såmna de.
    hon reste sig up på morgonen och såg en nisse till tomten hon sa till nissen tja hur mår du men nissen svarade inte???
    till sist sa han "vad sa du
    "jag sa tja hur mår du?
    då sa nissen"inga slang ord men det strunta nissan i´efter 12 dar var det dan före dan före dåpare dan och nissan fick et litet paket redan då där det stog
    "tIlL
    NiSsAn
    FrÅn
    Alf......
    ÄhE......
    ToMtEn
    vilken konstig hand still sa nissan
    och öpnade och såg något så hon blev hipnotiserad

    blev den bra?hopas det ;) och tack för förlåte mig emely101


    //Anonym

    SvaraRadera
  3. "Hej Nissan!
    Tomten ska ha semester och kan inte dela ut julklappar imorgon.
    Alla utom du och jag följer med.
    Kan du ta ansvaret och dela ut klapparna?
    Till: Nissan
    Från: Någon du inte känner"
    Nissan blev chockad av brevet.
    Hon hade alltid trott att hon kände alla i Nisseby.
    Nissan föll i sömn och struntade i glögget.

    Nästa dag vaknade Nissan med ett ryck.
    Idag skulle han dela ut julklapparna!
    Det knackade på dörren, det var Helmer.
    - Hej Helmer, vad nu? undrade Nissan.
    Helmer sa ingenting men gav henne ett till brev.
    Det stod:
    "Vi träffas på snöberget klockan 10.
    Till: Nissan
    Från: Den du inte kände"
    Nissan undrar varför personen inte skriver vem brevet är till i början.
    Sen gick han till snöberget...

    SvaraRadera
  4. Hej!
    jag gillar spelet Panfu och följer din blogg och kollar jätte ofta från och med nu. Du kan följa min blogg den handlar om pokemon och adress är: www.pokemonbloggen.blogspot.com

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!