tisdag 11 maj 2010

En ny saga istället för den andra!


Heeej!

Idag har vi hittat på en ny saga istället för den andra!

Den heter Pokopets i fara!

Jag och Mimmi har hittat på den tillsammans!

Ja och vi är jätte nöjda med den!

Ja och här kommer första delen!

________________________

Det var en underbar dag i panfu!

Solen sken och alla var riktigt glada!

Den fina ladan med alla pokopets i hade blivit nymålad!

Pokopetsen hade också börjat trivas mycket bra i panfu.

Särskilt den lilla sköldpaddan Ricki!

Rickis art var en Helmet!

Ricki hade en bästis som hette Rackarn!

Rakarns ras var en soque!

Ricki och Rackarn hade varit bästisar sen dom flyttade till panfu med Eloise!

Elma var skötare i ladan och tar hand om alla djuren!

Elma är nitton år och går på högsstadiumet!

Hon har också en lilla syster som heter Lola!

Lola älskar djur och brukar ibland följa med Elma till ladan!

Inne i ladan just nu lekte alla pokopetsen kurra gömma!

Det var stella som skulle räkna!

Stella räknade....1,2,3,4,5,6,7.....och så vidare!

Tillslut kom hon till hundra och började leta efter sina vänner.

Var är ni.....sa Stella medans hon letade igenom ladan.

Men då hörde stella ett fnitter bakom rutchbanan.

Nu ni.....sa hon hemligtheltsfult och flög fram till rutchbanan!¨

Hittad! Sa hon och tod tag i Rickis nakke.

Aj ta det lite lugnt sa Ricki och reste sig upp.

Jaja suckade Stella medans hon flög i väg för att hitta dom andra.

_____________________________________________


Så......det var del 1 på sagan!

Tycker ni jag ska fortsätta på denna sagan eller ska jag hitta på en ny?
Och asså idag ska jag byta dagens panda till dagens djur istället

Ps Gå in i staden där finns en överaskning!


Hälsingar Emely101!

5 kommentarer:

  1. Den var bra, men om man kunde få lite mer info eller mer text, mer grejer som händer innan man får vänta till fortsttning följer, jag menar inte att dina sagor itne är bra!
    Jag älskar dem, jag känner ingen annan som skriver så bra sagor som dig!
    Jag älskar dem, du har så bra fantasi!
    /william568

    SvaraRadera
  2. Fortsätt med sagan den var bra/Iosefine. :) :D
    Gå in på min blogg också den heter willesminneblogg.se
    Glada kramar/Iosefine

    SvaraRadera
  3. Jag är en panda vid namn jogurt.Hur får man en pojkvän som håller länge.


    PS.Min epost address är Emelie.heie@telia.com

    SvaraRadera
  4. Du som kallar dig emelie Heter du det
    på riktigt?
    Asså jag menar inte blogg ägaren
    men du som kommenterat och PS vaddå
    pojkvän som håller länge?
    Min har typ inte gått sönder...
    De har inget bäst-före datum i pannan direkt...
    Jaja Tjabba
    PS nr.2 Emelie skriv inte ditt riktiga namn!!!!
    Ville bara säga det!!!!
    PS nr.3 ÄLSKAR panfu.se (men är inte gp så
    inte såå himmla kul då) gör ni det???
    Jaja nr.2 Tjabba nr.2
    Det var nog allt för mig...

    /Gabriellan

    SvaraRadera
  5. Fortsätta i nästa del vill jag!

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!