onsdag 19 maj 2010

Max och Ellas inlägg står i detta inlägget!

God morgon alla pandor,

jag har fått en mycket speciell gäst till min trädkoja: en fågelunge! Ja det är sant! Den är så ynklig och söt att jag kan hålla den i min hand, så liten och sööööt!



Oh wow, Max! Det är verkligen speciellt att ta hand om en fågelunge. Men Max, du får inte knattra så högt på tangentbordet, då kanske du väcker den… Vart hittade du fågelungen egentligen?


Det är en rätt så lustig historia faktiskt. Jag kollade i kylskåpet i morse och såg att jag hade slut på ägg. Och jag som ville steka mig ett smarrigt frukostägg! Så jag tänkte att jag nog skulle ta mig till Bruno i restaurangen, han har säkert ägg. Han var väldigt upptagen med att ordna inför picknicken när jag kom. Han sträckte fram en korv under näsan på mig och tyckte jag skulle smaka. Men jag var inte så sugen på korv till frukost.


Urk! Då väntar jag hellre till helgen!


Hursomhelst så hade han visst inga ägg, han hade redan gjort slut på dem alla till matlagningen. Så jag gick tillbaks till trädkojan. Men när jag närmade mig trädkojan kunde jag knappt tro vad jag fick syn på: Mitt framför dörren låg ett litet ägg! Hur tusan kom det dit? Jag tog upp det och gick in i trädkojan. “Kan man äta ett upphittat ägg till frukost?” frågade jag mig och kliade mig lite i nacken. Jag tog fram stekpannan ur skåpet men rätt vad det var kläcktes ägget, rakt framför näsan på köksbänken! En liten fågelunge tittade fram och såg på mig med sina hjälplösa små ögon…




Bra att du kom förresten, Ella. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den lilla fågelungen!


Tja du, det vet inte jag heller… Men fågelungar behöver i alla fall mycket värme, så mycket vet jag. Jag tycker du ska svepa in den i en mjuk och varm filt!


Håll höjd!
Ella och Max
_____________________________________________
Och håll höjd även från oss!

Håll höjd
Emely101 Och Mimmi!

2 kommentarer:

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!