tisdag 7 september 2010

Den lilla fjärilens äventyr

Jane! tänk på fotarbetet ropade Mattias (fotbolls tränaren)

Det var en solig dag i panfu.
Jane var på fotbolls träning.
Jane älskade fotboll och var en av dom bästa i sin klass.
Dags för lunch ropade Mattias.
Allt var som vanligt.
Jane satte sig med sin bästis Nina.
Bra jobbat! Vårt lag kommer vinna den där matchen sa Nina glatt.
Japp svarade Jane som tuggade på sin fullkornssmörgås.


Ska vi leka hos mig efter träningen sa Nina och tog upp sin
pannkaka.

Visst sa Jane.
Tja tjejer sa Axel och satte säg på en bänken brevid Nina.
Hej Axel sa Nina glatt.
Heeej Axel sa Jane.
Ska ni komma på discot ikväll? undrade Axel
Vaah villket disco! sa Jane förvirrat.
Mitt disco...Jag ska ha det ikväll sa Axel glatt.
Klart att vi kommer skrek Nina och Jane i munnen på varandra.
Hehe bra ses där ikväll klockan åtta sa Axel och gick ner till planen igen.
Han är unnderbar suckade Jane och Nina lyckligt.
_____________________________________
Vad tyckte ni?
Ska vi ha den?
Jag lovar den blir bättre sen!

//Emely

1 kommentar:

  1. Den var bra :) Jag vill värkligen höra
    mer :) Ha det bra//Iosefine

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!