fredag 2 juli 2010

Heej alla!

Heej!
Hur har ni det?
Har ni längtat efter att höra fotsättningen på sagan?
Om ni missat första delen tryck här

William var rädd han hade ropat och ropat och tillsist hade Flora kommit upp
på vullkanen för att hjälpa till. William vad har hänt!!!
Emely har ramlat ner i det där stora hålet svarade William.
Åå nej...Emely!!! skrek Flora.
Ropet ekade nere i det stora hålet tills man inte hörde mer.
Nere i hålet låg Emely och grät hon visste inte var hon var och hon vara hungrig.
Just då kom en vampyr ner från ett träd och skrek Aaaaa!
Mohahahaha nu ska jag bita dig så att blodet rinner skrek vampyren och kastade sig över
Emely.
Hjälp!!!! skrek Emely förtvivlat.
Där uppe hade Meja också kommit för att hjälpa till.
Vad ska vi göra skrek Meja förtvivlat och grät.
Jag vet inte Meja men vi ska hitta Emely det lovar jag tröstade William.
Men då tappade Meja balansen och ramlade sjläv ner i det mörka hålet.
Sen försvann hålet totalt.
Neeeeej Meja!!!! Skrek Flora och började gråta hon med.
William stog som förstelnad och en tår sank ner från hans kind.
Nere i det mystikska hålet hade Meja ramlat och ramlat och tillsist landat i en buske.
Aj det där gjorde ont!!! suckade Meja och gned sitt ömma huvud.
Då fick hon syn på Emely som brotades på en vampyr.
EMELY!!!! skrek Meja och kastade sig över vampyren.
Meja!? sa Emely förvånat och tittade på Meja som låg på vampyren
med tårar i ögonen.
Meja fånga ropade Emely och kastade en bunt vitlök till Meja.
Tack den har jag nytta av ropade Meja och tryckte in vitlöken i vampyrens
ansikte. Och som vampyren skrek vampyren skrek som bara sjuton och
rusade in i skogen.
Och Meja och Emely rusade in i en buske.
Båda flämtade som dom alldrig gjort förut.
Sen sa Emely lyckligt tack för att räddade mig Meja!
Äch det är väl vänner till för! sa Meja stolt!
Om bara William och flora fick reda på att vi lever suckade Meja.
Mmmm.....Men vänta lite,jag har min mobil i fikan!!! skrek Emely av
glädje.
Jaaaaa hurra ropade Meja.
Emely slog genast nummret till Floras mobil förväntansfullt.
Det tog en lång stund innan man hörde Floras ledsna röst.

Hej det är Flora snyft sa Flora.
Flora vi lever!!!! skrek Emely.
Va!!! Emely!!!! sa Flora häpet.
Ja det är jag vi lever sa Emely igen.
Ååå vad jag är lycklig aaaaa skrek Flora och hoppade runt av glädje.
Vi ska få er där ifrån Emely sa Flora och la på.
Bra!
Men då mitt i all glädje så kom den elaka vampyren fram igen och kastade sig
över Emely igen!
Meja blev stum!
Hon kunde inte röra sig.
Ahm Meja,Emely vad händer sa Flora i tellefonen.

Så det var andra delen på vår saga!
Ni har säkert märkt att några av vår bloggläsare är med.
Nästan alla bloggläsare ska vara med i sagan!

Undra vem som kommer med i nästa del!

Hejdå hälsingar från Emely och Mimmi!

Ps kolla in på den här bloggen vad han har skrivit och vad andra har skrivit till han.
Villka har rätt bloggläsarna eller han som skrivit. Tryck här för att komma till bloggen!

1 kommentar:

  1. Hej det är jätte spännande.
    Jag undrar hur det kommer gå.
    Ha de bra//Iosefine

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!