tisdag 9 mars 2010

Ledtråd, Mini och fortsättningen på Rymdskeppet!


Hej!



Idag har Emely101 träffat en speciel person. Hon har träffat Mini!

Ja, det stämmer bra det Mimmi! Han var jättetrevlig. Jag tog ett kort på oss två.

Ja, vad kul.....men nu ska vi berätta en ledtråd till tävlingen.

Ja, och ledtråden lyder så här:
Alla har det hemma.
Man har den till hjälp vid kvällsmaten eller frukosten! Den är väldigt bra när man ska använda den till att skära .....!

Där berättar vi inte mer. Jag tror ni listar ut det nu!


Det tror jag med!

Förresten vill ni höra del 5 Rymdskeppet?
Bra, här kommer den.

Emely trodde inte sina ögon, kunde det verkligen vara Wiliam?
Jo, det är Wiliam, mumlade Emely för sig själv häpet.

Vad händer? sa Flora som hade gått fram till henne.

Monstret det är.....Wiliam!
Eee va? Jag får kolla sa Flora, som inte trodde på Emely.
Det är Wiliam, sa Flora häpet efter en stund.

Stanna här, jag går in och kollar vad som händer, sa Emely modigt.
Okej då, sa Flora som hackade tänder.

Emely gick försiktigt in i rummet.

Wiliam......sa Emely försiktigt.

Emely!! skrek Wiliam lyckligt och sprang fram till henne.
Du vet inte vad som har hänt mig snyftade han.
Vad har hänt då`? undrade Emely.
Jo....jag har blivit förvandlad! Så var fjärde timme blir jag till ett monster flämtade han.

VEM HAR GJORT DET? skrek Emely argt.
Jag vet inte, det bara blev så....snyftade Wiliam.
Wiiilllliaaammmmm..........sa Emely och bleknade.

Vad i.....sa Wiliam.
Han vände sig om och såg ett stort spöke stå bakom honom.
Hjääällpp!!! skrek Wiliam.

Lugna er sa spöket argt och irriterat.

Wiliam och Emely tystnade tvärt.

Lyssna på mig! Willam kommer vara spöke för alltid om ni inte gör precis som jag säger.

William och Emely nickade långsamt på huvudet.

Okej, lyssna på mig, ni måste hjälpa mig att bli en vanlig panda igen, sa spöket.
Hur.....? klämde Emely tyst ur sig.

Jo, ni ska hitta gången upp till den stora hårtorken och ni ska stänga av den ANNARS så....,röt spöket och försvann.

Fortsättning följer........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!