torsdag 4 mars 2010

Rymdskeppet del 4

Hej!



Vill ni höra del 5 på äventyret?
Förlåt att jag inte skrivit fortsättningen i inan.
Nu börjar jag.


Emely101, Flora och Linus sprang ut i djungelen.

Jag tror vi sprang ifrån montret, pustade Emely101.

Bra, jag vill aldrig mer se det där montret igen, sa Flora vättskrämt.
Jag håller med Flora, flämtade Linus.

Just då kom monstret ur en buske och röt.
Hääälp skrek Linus, Flora och Emely101 och sprang ner i djungelgrottan.

SPRING!! JAG STÄNGER DÖRREN! skrek Linus.
Aj, sa Linus och trykte allt vad han kan mot dörren, sen sa han,
SPRING OCH GÖMM ER! JAG OKAR INTE MER!!


Flora och Emely101 sprang fram till prylmaskien och gömde sig bakom den.
Då släppte Linus taget och rusade in i rummet där levelmaskinen var.

Grrrrr.. röt monstret och satte sig ner.
Ur monstrets ögon trillade det små tårar.
Emely101 tittade på monstret.
Han verkar ledsen, sa hon för sig själv.
Sen vandrade det ledsna monstret in i rummet där maskinen var. Där man kan göra sig liten.

Emely101 gick försiktigt fram från prylmaskinen.
Flora kom, sa Emely101.
Nej, jag väntar här lite til,l svarade Flora.
Okej, muttrade Emely101 och kikade in i rummet där monstret var.

Monstret grät han verkade vara jätteledsen.

Sen i nästa sekund var monstret inget monster längre.
Den var.......William!



Fortsättning Följer............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!