torsdag 22 april 2010

Pandachatten och Zwinky-land del 2!

Hej!

Jo, ni vet chattboxen. Jag tog bort den. För att VISSA skriver fula ord och meningar.
Jag är ledsen, men detta funkade inte bara.
Men nu glömmer vi bort den sorgsna nyheten och läser del 2 på sagan.

Där låg Nina och bara slappnade av.
Hon tittade upp på molnen och sin häst Star.
Star var än väldigt snäll häst som alltid står vid hennes sida.
Star är också vit med små små prickar lite här och var.

Nina älskar Star, för att han aldrig sviker henne.
Bara av att tänka på Star gjorde henne ridsugen.
Så hon bestämde sig att ta sig en riktigt lång ridtur med Star.

Nina reste sig och sen sprang hon sitt fortaste över staketet och in i hagen.
Star märkte att Nina var inne i hagen så hon började trava fram till Nina och gav henne en liten knuff. Star var väldigt busig ibland.
Men det brydde inte Nina sig så mycket om så hon sa, Lilla Bus-star lungt.

Nina reste sig och tittade på sin häst.

Vilken fin häst jag har, suckade hon lyckligt och tittade in i Stars busiga ögon.

Nina sprang sedan in i stallet och tog sadelen. Star tyckte inte särskilt mycket om att bli sadlad, så när Nina skulle spänna sadelen stampade Star otåligt med sina hovar.
Såja vännen, nu är du klar, sa Nina när hon vara klar.

En sekund senare satt Nina i sadlen och gjorde sig beredd att galopera.
Hon drog på sig ridskorna och sedan viskade hon i Stars öra. Nu galoperar vi.
Och
det gjorde dom också. Dom satte full fart mot den lilla skogen en bit bort.

Nu tar faktigst avsnittet slut. Men ni får höra mer snart.
Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, jag har varit lite sjuk.

Håll höjd!

Emely/Mimmi!

1 kommentar:

  1. hej kul blogg du har jag såg att du inte hade några kometnarer så jag skrev en lycka till med bloggen!!:-D

    kram Sheris

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!