lördag 17 april 2010

NY SAGA! Zwinky-land

Hej, nu kommer den första delen av den nya sagan Zwinky-land!

Det var en solig dag ute på landet. På en liten gata nära en sjö fanns det en gul stuga.

I stugan bodde familjen Andersson. Familjen bestod av pappa Linus, Mamma Linda och storebror Benjamin och sen bodde där också en nio-årig flicka som heter Ninia.

Nina går i tvåan och hon har sommarlov nu.

Nina kom ner hit!! ropade Ninas mamma nerifrån köket.

Jaja, jag kommer mamma, ropade Nina tillbaka.

Nina släppte sina läxor på golvet och rusade ner för trappan.
Vad är det mamma? sa hon andfått när hon hade sprungit till köket.
Sätt dig här, sa mamma med allvarlig röst.
Okej...svarade Ninia och satte sig på en stol med blommor på.

Jo, det är så här Nina, att nu kommer jag och Pappa åka in till stan och göra lite ärende, så är det okej om du stannar här med Benjamin ett tag? sa mamma och strök Nina på kinden.

Det är klart jag kan. Benjamin är ju inget monster precis hihi fnissade Nina.
Nä, det får vi hoppas, men nu måste vi åka älskling! sa Ninas mamma och började dra på sig en vit jacka.
Okej mamma, jag går upp till Benjamin. sa Nina och rusade upp för trappan och knackade försiktigt på Benjamins dörr.
Benjamin var tre år äldre än Nina och gick i femman.


Snart öppnades dörren och Benjamin stod där och log mot henne.
Hej Nina! Kom in bara, sa han vänligt och släppte in Nina på hans rum.

Benjamins rum var fullt av plancher på robbotar och bilar.

Mitt i rummet var det också en skön sittsäck.
Benjamin brukade alltid sitta i den och slappna av, men inte idag.
Idag satt Benjamin vid sitt skrivbord och ritade bilar.

Benjamin var väldigt duktig på att rita, han missar aldrig en enda detalj.

En gång satt han en hel dag och bara ritade!

Men Benjamin, ritar du bilar idag igen, suckade Nina och sneglade på Benjamins teckning.
Tja, det finns inte så mycket annat och göra här ute på landet än att mjölka kor och valla får, svarade Benjamin och fortsatte sedan med sin tekning.

Nina suckade djupt och slängde sig på Benjamins mjuka säng.

Där låg hon tyst och bara tittade på när Benjamin ritade.

Men till slut sa Benjamin: Så vad har du hittat på idag?

Tja.........jag har varit med Ben idag, svarade Nina och tittade upp i luften.
Jaha du har varit med din kille, sa Benjamin retsamt.
Sluta, han är inte min kille, utbrast Nina och tittade surt på Benjamin.

Försök inte, det är klart han är! sa Benjamin igen och vände stolen mot Nina.

Meen ibland kan du vara så dum, sa Nina och tittade ännu surare på Benjamin.
Så jag är dum.......sa Benjamin låtsashotfullt.
Hjäälp skrattade Nina och rusade ut ur rummet.

Hack i hälarna på henne kom Benjamin som skrek; Vänta tills jag får tag på dig.
Neej du får inte kittla mig, skrattade Nina och sprang ut i trädgården och gömde sig bakom en buske.
Nina var väldigt kittlig.
Men så dum var inte Benjamin. Han rusade fram till busken och tryckte ner Nina i det mjuka gräset sen kittlade han Nina.
Neej sluta Benjamin skrattade Nina.
Alldrig, svarade Benjamin tillbaka.

Efter ett tag fick Nina ur sig Ben...jamin...jag......ger....mig.......du.är jätteklok.....
Bra! sa Benjamin nöjt och slutade kittla Nina.
Sen gick Benjamin in igen, men inte Nina hon satt lungt kvar i gräset.
Ååååå Benjamin suckade hon och la sig till rätta på gräset

Fortsättningen kommer snart!

1 kommentar:

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!