söndag 25 april 2010

Zwinky Del 3

Här är en bild på det konstiga hålet!

Hej!
Nu hade jag tänkt skriva del 3 på sagan Emely brukade berätta.

Nina kände hur lyckan spred sig i hela kroppen.
Att rida med Star var verkligen underbart....
Men då helt plötsligt tvärstannade Star.
Framför dom var något stort och konstigt. Star gnäggade oroligt och backade några steg bakot.
H...jj....älp.. sa Nina oroligt. Nina band fast Star och tog sig en närmare titt på föremålet.
Men då råkade Star putta till Nina så hon ramlade på något vis ner i det konstiga hålet.
Hon föll och föll och föll tillslut ramlade hon på en äng.
På ängen fanns det fullt av blommot och träd.
Var har jag hamnat tänkte Nina och tittade sig förbluffat om kring!

Det var allt från Del 3!
Idag är det ett kort avsnitt för att jag kommer inte på så mycket idag.
Men jag hade också tänkt berätta om vad dom skriver på panfubloggen.
Ni behöver inte läsa om ni vill för det är bara för dom pandor som inte har läst igentligen!


God morgon Ella,


Oh hej Max, är du här så tidigt? Jag har precis vaknat, så jag är fortfarande så sööööömnig. Så vad händer? Jag tror jag måste sträcka lite på mig…. Ahhh, sådär! Nu känner jag mig vaken. Jo just det, igår var det Movie Star-party och vi klädde ut oss till Aladdin och Jasmine: jag hade på mig en underbart vacker klänning från orienten, och du hade ett par märkliga byxor, en väst och en lustig lite mössa.


Jajemen, och visst var det häftigt när vi spelade upp scenen från filmen. Det tog ju lite förberedelser… he he


Ja! Du var helt plötsligt borta, och när jag såg dig igen på terrassen, stod du plötsligt där utklädd till en orientalisk prins. Du hade på dig en hatt med en slöja, som hela tiden kom i vägen för din mun när du pratade, hi hi. Och så sa du: “Låt oss ta en rundtur”, och då kom jag ihåg scenen från filmen Aladdin: Aladdin klär ut sig till en prins för att imponera på prinsessan och så flyger de på den magiska mattan… Men det var förstås i en film. Slottet i Panfu är lite för högt för att man ska kunna landa med en matta där…


Hi hi, Ella trodde att jag skulle hoppa från slottsterrassen. Men jag hade en litet annorlunda plan än så. Jag tog Ella till motorbåten. I båten hade jag lagt en orientalisk matta, så det var nästan som att flyga på den när vi for runt Panfu. Det var superromantiskt, ända tills bensinen tog slut och jag fick gå tillbaks för att hämta mer.


Det var väl inte så farligt, Max! Det var en superfin överraskning! Men… nu börjar jag känna mig lite hungrig…


Håll höjd
Ella och Max

Ja så står det på pandabloggen!
Men har ni märkt en sak? Jo att dom har lagt en röstning på deras blogg om villken pokopet man tycker är bäst.
Så gå in och rösta snart innan dom tar bort den!


Hejdå hälsningar Isabell!

1 kommentar:

  1. Hej,den där sagan är jätte bra,vill höra nästa del.Du får gå inn på min blogg också.den heter willesminne.blogg.se
    Ha det bra/Iosefine

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!