söndag 15 augusti 2010

Del 3 på sagan!

I en annan del av panfu...rättare sagt vid badet satt en tjej som hette Emely.
Hon grät hon var ofta mobbad och hade det svårt.
Åååh jag är så mobbad ingen tycker om mig sa Emely.
Jag är inget specielt bara en gammal överkörd groda.
Men då helt plötsligt försvan alla pandorna...och hela badet..Allt försvan.
Det var bara vitt överallt.
Emely blev livrädd.
Men då kom en liten fe från ingenstanns.
Den lilla fen svängde på sitt lilla trollspö och sedan försvan hon....

En timme senare....

Emely vaknade och tittade förskräkt sig omkring.
Hon låg hemma i sin säng och allt verkade vara som vanligt.
Emely var lite yr så hon gick mot köket för att ta ett glas vatten.
Men det blev visst inget vatten..
Emely fick syn på sin spegel bild.
Hon hade vingar och en kläning med massa djur på.
Och så hade hon ett brev fast i kläningen.
Emely tog upp brevet och läste högt för sig själv.

Kära Emely
Du har blibit utvald att bli djur-fe.
Ditt uppdrag är att hjälpa alla djur som har det svårt.
Vi litar på dig Emely!

Lycka till!

Wow jag är en fe skrattade Emely och bröjade flyga runt i huset.
Nu måste jag hjälpa alla djur i nöd fnissade Emely och flög ut i panfu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!