lördag 23 oktober 2010

Saga..

Hej!!
Det är jag Emelina..
Mimmi och Emely har haft ett litet bråk som ni säckert vet....
Men dom håller på att kasta slajm på varandra i Emelys koja...xD
Snart är dom vänner igen ska ni se..
Men jaja nu ska jag forsätta på sagan...


___________________________________________________________

21 Juni 2010...

Kära dagbok..
Det är kanske sissta gången jag skriver här..
Jag drömde i natt...
Killen som satt på rosen varnade mig..
Han sa att hans vänner skulle döda mig snart...
Jag är jätte rädd.....
Men....Jag har hittat en mystisk dagbok...
En gammal dagbok som tillhörde Jane....Jane som jag träffade.
Jag ska börjar läsa den...
Jag hoppar till sista sidan...
Så här står det...

Lilla dagbok...
Jag är rädd som en mus...
Du vet den där mystiska lappen i grottan.
Det stog ju såhär.

Din nya kompanjon kommer att vara god.
Och lika bra som du.
Och...ni kommer att bli bästisar men slitas isär...

Såå läskigt...Vem är det....Vem är jag...Varför fick jag mina krafter..
Varför är jag den ända natur fen.
Kommer jag dö?

// Jane..

Men...Men...
Tänk om kompanjonen är jag!?!
....suck....
Jag....kommer att sakna alla mina vänner.
Jag vet bara att jag kommer att försvinna.
Snyft.
Hejdå...
XC

Efter Emely skrivit sin sissta gång i sin dagbok så satte hon sig framför datan.
Hon såg att Flora var online på Facebook så Emely började skriva till henne.

Kära Flora.
Hejdå...Jag kommer att försvinna.
Tina bort med vinden.
Jag kommer försvinna bort.Inte dö men till en annan värld.
En fe värld.
Med kampen mot dom onda skogsälvorna.

Emely fattade inte hur hon visste allt.
Hon bara kände det på sig.
Hon fortsatte skriva.

Jaja tro att jag är galen.
Vänta bara...Svara gärna.

PS Jag är djurens fe.

Hejdå mitt liv..Mitt liv förändras idag..

The Stars.. Skrek Emely och förvandlades till en fe.
Och flög ut ur fönstret upp i skyn i sökandet efter Jane Naturälvan....
____________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!