torsdag 7 oktober 2010

Sagan om den magiska trollstaven...

Heej!

Jag heter Emelina!

Emely och Mimmi är och gör någor i panfu så jag skriver så länge.

Mimmi sa att jag fick lov att börja på en ny saga!

Och det ska jag också!

Här kommer den!

_______________________________________________________


Det var en gång....


En tjej som hette Emely.
Emely är tio år och älskar djur :)
Emelys Bästis heter Tristan och är en igelkott.
Det kanske låter konstigt men Emely hade ingen vänner diräkt..
Hennes ända vän var den lilla igelkotten.
En vacker sommar dag satt Emely och solade vid PSB-badet.
PSB står för Panfus sol bad!
I Emelys knä låg en väska med hennes bekini,sollbrillor,solhatt och
massa annat man kan behöva.
Vid sidan om låg tristan.
Åhh är det inte lilla Kottetjejen skrattade Jacklin som var den snobbigaste
tjejen på hela planeten.
Alla kallade Emely för Kottetjejen för att hon hade Tristan som bästis.
Lägg av Jacki suckade Emely och satte ner Tristan i sinn bur.
Försök tvinga mig flinade Jacki och gick i väg till kiosken där hennes
snobbiga vänner stod och snackade kläder.

Varför ska dom alltid reta mig snyftade Emely.
Men hon visade inte att hon grät lite.
Att bli kallad Kottetjejen var det värsta hon visste.
Men då slutade Emely plötsligt att gråta.
Där gick Justin,Den sötaste killen på hela skolan.
Hej Emely sa Justin och satte sig brevid henne.
Hej Justin....sa Emely
Ska du hänga med och bada på stranden undrade Justin.
Ehm....Gärna sa Emely glatt fast häpen.
Hur kan världens snyggaste kille vilja vara med lilla mig..
Kommer du då Emely skrek Justin som var på väg ut ur badet.
Ja jag kommer skrek Emely och tog alla sina saker.
En kvart senare satt Emely och Justin brevid varandra på stranden.
Jo du Emely stamade Justin.
Ja vad är det sa Emely glatt.
Det är något jag vill fråga dig....Vill du bli ihop med mig sa Justin och höll min hand.
Ja...Ja jag vill sa Emely.
Då pussade Justin mig på kinden och sa Jag måste sticka ha re bra stumpan.
Och så stack han iväg.
______________________________________________________________
Mmm...Ska Emelys liv förändras föralltid.
Kommer alla sluta kalla henne för fula smeknamn..
Det får vi se nästa gång bye!
//Emelina!

4 kommentarer:

  1. Hej hej Edward och Bogno här! Vi tycker din blogg är jätte bra! Kolla gärna in vår! www.panfustars.blogg.se!
    Vi ses i Panfu!

    SvaraRadera
  2. När kommer fortsätningen ? Den är jätte bra! :)

    SvaraRadera
  3. hej goda vänn!!!

    jag älskar din blogg och särskilt denna sagan <3

    SvaraRadera
  4. jag tittar inte så ofta på din blogg.

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!