torsdag 10 juni 2010

2 delen på sagan!

Hej!
Här kommer andra delen på min saga!

Hon är ofta så pappa mumlade Patricia som hon tror att han inte hörde. Och det gjorde han inte,istället sa han kom
vi hittar på något så får Elis lugna ner sig lite. Visst..men får Star följa med sa Patricia ivrigt.
Ja det är klart vi ska ju åka till en gratis hästridning! sa pappa och log stolt. WOW hade du verkligen råd med det
det är ju svindyrt. Ja för att jag vann ett spel så jag vann 100 000!!! sa pappa igen precis lika stolt.
Ååå gratis utropade Patricia och sprang fram till Stallet för att hämta tyglar och lite annat som man behöver
när man ska rida.
Sen hämtade också patricia Star och förde in honom i hästransporten.
Fast en sak var konstigt bra Star brukade alltid bli rädd när han ska in där men idag gick han in hur
lätt som helst. Ååå duktig Star berömde Patricia innan hon stängde dörren in till hästtansporten.
Snart satt hon och sin pappa Peter i hans röda volvo.

Nästan hela bilfärden satt dom där tysta och inte gjorde någon specielt. Snart såg man takspättsarna på ridhusets tak.
Där är det pappa, där är det! Hojtade Patricia och hoppade upp och ner i framsätet.
Såja ta det lugnt prinsessan min skrattade Pappa och svängde in till pakeringen.

Men då mitt i all stämning ringde Patricias pandatelefon.
Hej det är Patricia svarade Patricia.
Heej det är jag Laila svarade än röst i andra enden av telefonen. Laila var Patricias bästis.
Hej Laila vad har du på hjärtat idag då? sa Patricia glatt. Jo att jag behöver din hjälp med en sak
och det är fort sa Laila stressat.
Jag är ledsen men jag kan inte komma idag jag är med min pappa Peter idag! sa Patricia besviket.
Ok men ring mig lite senare då svarade Laila och la på.
Okej Hejdå sa Patricia och la på hon med.

Vem pratade du med undrade Peter när Patricia lagit
på luren. Laila....svarade Patricia som hade fått syn på 2 små söta föl på en äng bit bort.
Pappa pappa titta villka underbara föl sa Patricia och pekade på fölen.
Ååå söta svarade pappa nästan helt ointreserad. Det märkte Patricia. Då blev Patricia lite irritierad på pappa.
Men det glömde hon snabbt bort när dom kom in i stallet och andades in den juva doften av hästar.


Så det var det!

Ps gå in på min och Williams blogg!

www.panfugurka.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!