måndag 21 juni 2010

´Brev från Mini!

Hej!
Jag har fått ett mail från Mini!
Men vet ni vad!
När ajg satt i köket och skulle öppna det kom en mystisk figur och sprutade magi på brevet
och försvann. Mystiskt...
Han förvandlade tydligen all text så att texten blev översatt till spanska.
Hur skulle jag fatta vad det stod där!
Nu står det så här...

Hola!
Te extraño mucho.Lo siento, no tuve tiempo de decir ¡Adiós!He leído en Williams blog para que ahora no estoy más ahí : ( Informe a William que no quiero decir nada malo.SORRYBye

Halsingland Mini568

Jag fattar ingeting!
Om ni vet var det står säg till mig!
Vänta här kommer ett til mail från Mini!

kputwxmokt3oixkjrkjardjejixjrxkrjuinx.xkjo4wyhnzyizxnqiui........

Oj förlåt den mysktiska panda förstrollade brevet igen!!
Nu står det så här

No hay panda mística que trata de la ruina para mí.Espero que les puede !!!!!!!!!!!! español

Jag måste gå nu!

Hejdå hälsingar Mimmi!

2 kommentarer:

  1. Hej Emely101!
    Du harfel det är inte danska det är spanska. Jag kan bara det första som står Hola! Jag ska försöka att läsa det för jag har varit i spanien tre gånger. En gång när jag var bebis. Och två gåger när jag var stor. 6 och 5 var jag typ då! Jag tror att det står såhär:
    Hej! Nej jag kan inte. Tyvär men jag ska åka iväg i lördags och söndags till kolmården. Det ska bli så spennande. Vi ses!

    Håll höjd!
    Meja02 (som försöker hjälpa dig.)

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag kan lite spanska och det
    där var spanska, inte danska, det upptäckte
    jag direkt! Jag har varit i Domenikanska
    Republiken (ett land) och där talar alla
    spanska. Dessutom kunde man köpa en liten
    minibok på flygplatsen, på första sidan står
    det meningar på spanska, sedan bredvid står
    det upprepningar på svenska. (samma meningar)
    Jag kan titta i den!

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!