söndag 6 juni 2010

Saga!

Hej!
Jo alltså för några dagar sedan så gjorde jag läxan till min skola.
Jag skrev en LÅNG saga!
Så jag undrar om ni hade velat höra sagan här på bloggen?
Men jaja här kommer första delen på den....


Pandaland!

Det var en härlig dag i Pandaland! Solen sken klart och fåglarna sjöng sitt finaste!
Våren var äntligen här i Pandaland.

Våren, den bästa tiden på året tänkte Patricia som var en panda som bodde i just pandaland!
Patricia hade långt ljust hår som var uppsatt i en fin hästsvans.
Patricia var som galen i hästar. Det enda Patircia kunde tänka på var just hästar. Patricia hade även en
egen häst som heter Star! Star var svart med en liten vit fläck på mulen. Star var en rätt hoppgalen häst.
Star älskar att hoppa ute i hagarna.

Patricia fick Star när hon var ungifär åtta. Nu är hon 10 och galnare i
hästar än någonsinn förut. Star kom jag tror inte att mamma tycker om att du äter upp mammas
vitsippor skrattade Patricia när Star skulle äta en bit av mammas finaste vitsippor.
Nihiiii svarade Star och backade försiktigt från blommorna. För att Star visste att om man äter mammas
blommor blir det trubbell!!! Duktiga lilla Star sa Patricia och strök Star över mulen!

Sen öppnade Patricia försiktigt grinden till hagen och gick fram till Star.
Just som hon skulle ge Star en liten morot svängde en bil in till huset.
Patricia kände väl igen bilen det var Patricias pappa. Pappas bil var en volvo-bil och var helt röd.
Pappa hade skillt sig med mamma så det var alltid extra specielt när han kom på besök.
Pappa!!! Skrek Patricia och slängde sig i hans famn. Min lilla snäcka så roligt att se dig igen sa pappa och
kramade om Patricia. Det gjorde nästan lite ont men ont på ett bra sätt!

Jaha vem kommer här är det inte min Xman. Det var mamma som stod på verandan och drack
sitt te. Phhhh får man inte hälsa på sin dotter lite ibland! Suckade pappa och släppte greppet
om Patricia! Du behöver inte vara så agresiv varje gång jag kommer hit säger pappa och gör en sur
min med hela ansiktet.
Hmmm vad skulle jag säga...jo juste vällkommen härifrån min gård röt mamma och
gick in med ett Bang! Sen mummlade pappa något som Patricia inte riktigt hörde. Sen sa han surpuppa...


Så det var första delen på min saga!
Hoppas ni tycker om den!

Hejdå hälsingar Emely101!

3 kommentarer:

  1. Den är bra länktar tills nästa del av sagan.
    Ha det bra/Iosefine

    SvaraRadera
  2. Den var bra...VÄÄÄÄÄLDIGT bra faktist...
    Jaja tjabba
    /Gabbriellan

    SvaraRadera
  3. hejsan älskar din saga och er blogg men hjärtarna kan va en liten gnutta joobiga men ni har i alla fall en gätte bra blogg

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!