onsdag 23 juni 2010

Sista delen på min saga!

Det var väldigt många hästar i stallet. Även än bit bort satt en liten stallkatt som drack mjölk ur
en liten tunna. Katten var gulrandig och väldigt väldigt gullig. Även pappa erkände att den var väldigt väldigt söt.
Pappa var inte jätteförtjust i katter. Men hundar gillade han välldigt mycket.
För Patricia var det nästan tvärtom. Hon älskade katter men inte så mycket hundar.
Så...vad tycker du undrade pappa nervöst när dom satte sig brevid den lilla katten för att vänta på ägaren till
stallet. Jätte bra skrattade Patricia och klappade försiktigt den lilla katten som hade hoppat upp
i hennes knä.
Bra....och här kommer ridläraren också! sa pappa och pekade på en kvinna en
bit bort som hade rätt lågnt svart hår och blåa ögon. Ridläraren såg väldigt trevlig ut.
Och det var hon också!
Hej och välkomna till mitt stall sa hon vänligt när hon kommit fram till dom.
Det måste vara ni som är Peter Sjöberg och Patricia Sjöberg. Japp nickade pappa instämmande.
Ok jag är Isabell och jag är stallets ägare sa Isabell vänligt. Kom med här.
Patricia och pappa földe Isabell in i en stor ridsal. Där red redan många många barn på sina
hästar. Här är det det stora ridhuset det är bara och hämta hästen så kör vi igång sa Isabell och gick
ner till dom andra som red. Okej jag hämtar honom sa Patricia glatt och rusade ut genom stallet.
Förbi katten och förbi alla hästarna och ut till hästtransporten. Inne i hästtransporten stog Star
och väntade på Patricia.
Heej gubben ska vi ut och rida undrade Patricia och öppnade dörren till transporten.
Nihiii svarade Star och skrittade ut i solskenet.
Kom nu gubden så galoperar vi in i stallet. Och det gjorde dom. Med Patricia på ryggen galloperade Star inn i stallet och inn i ridsalen!
På en bänk sitter också pappa och väntar.
Hej gumman har du Star nu sa pappa och reste sig upp. Japp sa Patricia och satte sig upp på Star.
Galloppera Star viskade Patricia till Star. Och som Star gallopperade han var som en raket på
banan. Alla barn bara stirrade imopnerat på Patricia och Star när dom for runt i salen.
Wow hon är grym sa en liten 5-årig flicka som satt på en bänk och tittade på Patricia
med stora förväntansfulla ögon. Patricia log mot den lilla flickan och sedan red hon vidare.
Men då låg det en liten mus mitt framför Star. Star blev jätte rädd och stegrade och
slängde av Patricia. Patricia skrek och grät. det gjorde så ont på henne.
Patricia hur gick det sa pappa som hade lyft upp Patricia i sin famn.
Aj mitt ben grät Patricia. Ååå min lilla prisessa jag tar Star så åker vi hem
suckade pappa och lyfte ner Patricia på en bänk. Patricia hade slutat gråta men hon kände
hur benet värkte. och när hon försökte gå så ramlade hon hela tiden och det gjorde
jätte jätte ont.
Pappa jag tror jag brutit benet ropade Patricia och snöt sig med en papperhanduk
som hon fått av sin pappa. vad säger du min lilla ängel har du skadat benet nu också sa pappa och knöt fast
Star vid en stolpe. Pappa kände försiktigt på Patrcias ben och sa sedan mmm jag tror nog det är brutet
vi åker till sjukhuset med en gång.
Men pappa jag kan inte gå suckade Patricia.
Okej vänta här....sa pappa och skrek sedan på Isabell. Jo Isabell kan du föra Star ut i transporten
medans jag bär Patricia. Ja självklart svarade Isabell och tog tag i Star.
Snart var alla i bilen och på väg mot sjukhuset. Pappa tror du att det är allvarligt med mitt ben? undrade Patricia närvörst.
Nejdå det är nog bara som du brutit benet allvarligare är det nog inte. Ok bra sa Patricia glatt.
Men då kom Patricia på att hon måste ringa Laila. Så hon slog Lailas nummer på pandatellefonen
13456! Efter 5 pip svarade äntligen Laila. Heej det är Laila! Hej det är jag Patricia!
Ååå hej Patricia. Jo asså jag har brutit benet och är påväg mot sjukhuset så jag kan inte komma idag
sa Patricia besviket.
Ok synd hejdå sen la Laila på.Ok byebye! Nu var Patricia vädigt ledsen varför
skulle hon bryta benet just idag. Så nu är vi framme suckade pappa och peckade på sjukhuset en bit bort.
Ok! sa Patrica och öppnade dörren till bilen. Pappa kom på andra sidan och lyfte upp Patricia.
Och så började dom gå en mot sjukhuset. Är du säker på att det är något annat som känns fel en benet
undrade pappa för tionde gången. Nej har jag sakt svarade Patricia surt. Okej okej sa pappa och teg.
Men snart fick Patricia syn på någon. Det var Patricias pojkvän Alex.
Heej Patricia min lilla sockertopp sa Alex och gick fram till pappa och Patricia.
Hej sötnos sa Patricia och log mot Alex. Tack men....vad har hänt och varför bär din pappa dig? sa Alex
och tittade på pappa. Jo alltså jag ramlade och bröt mitt ben så jag ska gå till......Sen avbröt pappa henne
och sa älskling i måste gå nu. Okej svarade Patricia tugnt och sa sedan hejdå till Alex.
När dom kom in i sjukhuset kom genast en sköterska och tog emot dom.
Hej! jag är Ella och är sköterska här svarade Ella och visade dom till ett rum där Patricia fick lägga sig
i en stol. Sen började Ella försiktigt undersöka Patricias ben. Ajaja sa Patricia då och då när
Ella klämde till på hennes ben. Hmm aha am j du har brutit ett ben i benet sa Ella och rullade fram en säng.
Lägg dig på sängen så åker vi till oprationsalen och sätter på ett bandage. Okej sa Patricia och la sig på sängen.
Så började hon åka mot salen. Hon körde förbi sköterskor,paigenter och en och annan katt vid kattavdelningen.
Hon blev extra förtjust i en liten svart katt med lite prickar på den liknade lite Star. Men snart sommnade Patricia i sängen
Av någon konstig anledning. Hon visste inte att hon skulle reparera benet istället för att få ett gips.
Så hon hade fått sömnmedel som hon trodde var jordgubbssaft. För medelet var rött och så.
12 timmar senare vaknade Patricia i sin säng där hemma. Ååå vad har hänt jag var ju på sjukhuset
sa Patricia och satte sig upp i sängen.
Vänta lite här...Mitt ben jag kan gå!!!! Jipiee sa Patricia och började hoppa runt i rummet av glädje.
Villken konstig dag det har varit suckade Patricia och tittade ut i hagen på Star.
Villken underbar häst jag har sa Patricia och drog på sig kläderna och sprang ut i hagen.
Sen red hon tills midagen. Star var också glad denna dag. Han red snabbare en någonsinn.
Han red super snabbt! Och mamma Elis hade också lugnat ner sig lite för gårdagen.
Villken superduper vecka jag haft!
Slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!