onsdag 3 februari 2010

Del 4 på det spännande äventyret



Hej!

Här kommer del 4 på Det spännade äventyret.

Om ni missat de andra delarna på sagan finns de här...
Del 1, Del 2, Del 3

Just där borta såg Emely101 spöket och Kamie. Spöket höll på att strypa Kamie.
Neej, låt henne vara, skrek Emely101 förtvivlat!
Jag trodde att jag hade gjort slut på dig, röt spöket. Spöket släppte Kamie och susade fram i riktning mot Emely101.

Hon var jätterädd. Vad ska jag göra nu, tänkte Emely101.
Spöket gick fram till henne och tog sina händer på hennes axlar och då kände Emely101 att hon började svimma. Och poff, så låg hon på marken, avsvimmad.

När hon vaknade igen var spöket borta. Hon såg också Kamie ligga helt orörlig på marken.
Kamie, mår du bra? sa Emely101 förtvivlat.
Kamie öppnade ögonen och tittade skräckslaget på henne.

S...ppppöö...kkeee, sa Kamie skrajt.
Såja, lugna ner dig. Spöket är borta nu, var inte orolig tröstade Emely101.
S......ppppppp...öökeee, sa Kamie igen. Men lugna dig då, spöket är borta, sa Emely101 lite irrterat.
D..äär ärrr spökkkettt, sa Kamie.
Var? Här finns inget spöke, sa Emely, lite mer irritrerat.
D..ääär sa Kamie och pekade på henne.
Emely101 tittade på sig själv, då såg hon att hon var ett spöke.
Aaa.. Emely101, och skrek till.
Kamie, Kamie det är jag det andra spöket gjorde att jag blev ett spöke, snälla tro mig, sa Emely101. Em..ell..y101 ä..r det ...du? sa Kamie lite lugnare.
Ja, det är jag Kamie, sa Emely101. Ååå vad skönt att det är du, jag ska hjälpa dig att bli normal igen, sa Kamie.
Åååå tack Kamie, sa Emely101. Kom, följ med mig, sa Kamie.

Emely101 och Kamie gick tillsammans ner i djungelgrottan. Där finns en maskin, den kan göra så att du blir vanlig igen, sa Kamie.
Okej, sa Emely101 och gick upp på den stora maskinen. Kamie tryckte på några knappar sen startade maskinen. Brum brum pang bing.
Kamie ska verkligen maskinen låt så där? undrade Emely101. Nej, sa Kamie.
Aaaaa skrek Emely101. Håll ut Emely101, jag fixsar det, sa Kamie.


Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!