lördag 27 februari 2010

Emely här fått tillbaka Tiger! Och ett läskigt medelande :(

Hej!

Emely101 har fått tillbaka sin Tiger.
Fast Emely101 är inte här idag.
Hon har något VIKTIGT hon vill berätta för Tiger.

Ni förstår nog vad jag menar. Jag hoppas Emely kommer imorgon, då kan hon berätta nästa avsnitt på rymskeppet. Ni längtar nog lika mycket som jag.

Och vet ni, vad vi har fått et mail från Blip.

Så här står det:

Hej alla pandor!

Jag saknar er väldigt mycket. Men det har hänt något förskräckligt här på Blipisipiplaneten.

Jag sitter nu i ett rymskepp på väg mot jorden. Jag ska berätta vad som hänt.
Jo, så här var det:

Klockan ett på natten, låg vi alla i våra sängar och sov.
Vi hade precis haft en jättestor kinesisk lyktfestival.
Just då landade ett kontigt rymdskepp på vår planet.
Och ut kom några läskiga figurer. De var vitmålade i ansiktet och hade en konstig lampa på huvudet.
Jag blev rädd så jag tryckte på nödknappen, då hördes ett varnade pip över hela planeten.
Då hoppade de läskiga figurer till.
Sen började de gå mot min trädkoja. Jag blev jätterädd.

Jag sprang fram till min soffa och gömde mig bakom den. Då kom de läskiga figurena in i min koja. De tittade misstänksamt på soffan. Då tog de fram någon slags pistol och sköt på soffan så den försvann.
Då sprang jag fram till mitt rymdskepp och åkte med högsta fart upp i rymden. När jag var framme så jag miljoner andra skepp. Inne i skeppen satt många rädda blipiarer.

Nu måste jag gå. Jag ska åka med de andra skeppen till jorden.

Hejdå hälsningar Blip!

Då var brevet slut.

Men hörreni, ni vet den där sagan. Tänk om den är sann? Jag tror att jag svimmar.
JAG MÅSTE RINGA EMELY101!

Hej det är Emely!

Hej det är jag Mimmi. Jo, är sagan sann? Du vet det där brevet från Blip.

Eeee, okej det är sant, men förlåt att jag inte har sagt det, men jag ville inte skrämma er.

Såå deeet är sssaant? Jag tror jag svimmar, tänkt om de läskiga varelsarna spränger panfu precis som dom gjorde med Blips planet?

Såja, lugna dig, alla pandor är förberedda. Allt kommer att lösa sig.

Jag eee måste lägga på nu.

Okej, hejdå Mimmi!

Nu måste jag ta mig samman.

Hejdå hälsningar Mimmi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!