onsdag 24 februari 2010

Rymdskeppet Del 3

Hej!

Här kommer del 3 på Sagan om Rymdskeppet.

Har ni missat de andra delarna finns del 1 HÄR och del 2 HÄR.


Helt plötsligt såg Emely någon som gick på vägen.
Det var Flora. Hon hade en kasse med sig, i den låg en handuk och en badräkt.
Emely sprang fram till Flora.
Hej Emely! sa Flora vänligt.
Hej Flora! Kom, jag måste visa dig något, sa Emely och drog med sig Flora in i omklädningsrummet.
Vad.......är det där? sa Flora häpet.
Det var det jag ville visa dig sa Emely.
Oj! sa Flora. Kom vi går in i skåpet sa Emely.
Va? neeej!!Jag går inte in där, sa Flora skrajt.
Du behöver inte vara rädd, du har ju mig, sa Emely och strök Floras blonda hår.
Okej, men du går först sa Flora.
Okej då, sa Emely och svalde.

De två vännerna tog tag i varandras händer och gick in i skåpet.
Snart var de framme vid det otäcka rymdskeppet.
Du kan öppna ögonen nu Flora, pep Emely.
Flora öppnade ögonen, det såg ut som om hon ville springa därifrån.
Det ville Emely också.

Vad är det här? undrade Flora och gick fram till de olika knapparna.
Jag vet inte? sa Emely och skakade på huvudet.
Aaaaaaa, sa Flora plötisligt, och sprang fram till ett par lådor och gömde sig.
Vad är det.....? sa Emely.
Hon såg ett stort lurvigt monster stå framför henne.
Aaaaaaaaaa!!! skrek hon och sprang det fortaste hon kunde in i ljuset, med Flora hack i hälarna.
När de kom ut i omklädningsrummet började de putta på skåpet.
De kände hur monstert bankade på dörren där inne.
Vad ska vi göra nu? snyftade Flora.
Jag vet inte, grät Emely.

Då började Flora skrika,
Hjälp,hjälp,hjälp!!!
Snart kom badvakten Linus in i omklädningsrummet.
Linus,Linus! Det är ett monster inanför skåpet som lyser.
Hehe, barn har så mycket fantasi, muttrade Linus.
Men snälla tro oss skrek Emely och Flora förskräckta.
Flytta er från skåpet, så får jag titta, sa Linus.
Okej, hoppas du vet vad du gör! sa de två flickorna.

När Linus öppnade dörren skrek han ETT MONSTER! HJÄLP!

Alla tre rusade ut ur omklädningsrummet.
Och efter dem kom det stora monstret.
Badgästerna började skrika av skräck.

Fortsättning följer........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!