torsdag 4 februari 2010

Del 5 det spännade äventyret!



Hej!


Nu ska jag berätta del 5 på det spännade äventyret!


Aaaaa, Emely101 skrek som bara in i. Det gjorde så ont i henne.
Kamie tittade skräckslaget på maskinen som slammrade och dånade. Emely101 skrek, Kamie, förtvilat.
Jag måste ringa någon, sa Kamie. Hon tog fram telefonen och slog Faddes nummer.

Hej det är Fadde, sa Fadde.
Hej Fadde!, det är Kamie. Jo, det är så här att Emely101 gick in i en masikin för att bli normal, hon hade blivit ett spöke och då blev maskinen helt konstig och nu gör det ont på Emely101 jättemycket, sa Kamie lite stressat.
Okej jag kommer, men var är ni någonstans?, undrade Fadde.
Jo, vi är i djungelgråttan, sa Kamie.
Okej, jag kommer så fort jag kan, sa Fadde och la på.
Okej, sa Kamie och la på hon också.

Men när hon tittade på maskinen så var inte Emely101 där. Hon tittade på golvet och där låg Emely101 avsvimmad. Fast hon såg normal ut igen. Kamie tog upp Emely101 och bar henne ut ur gråttan där hon mötte Fadde.
Hej Fadde, jag har Emely101 avsvimmad i famnen, sa Kamie.
Okej, jag ringer en ambulans sa Fadde och tog upp sin mobil ur fickan. Han slog 112.

Snart kom en ambulans farande på vägen. Emely101 fick åka till ett sjukhus och vaknade där. När Emely101 vaknade var hon trött och utmattad. Hon var väldigt trött, hon hade aldrig känt sig så trött förut.

Klarar sig Emely101 eller dör hon? Eller slutar allt lyckligt?
Det får ni se i nästa avsnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!