tisdag 2 februari 2010

Det spännande äventyret del 3


Hej!

Vill ni höra del 3 på det spännande äventyret?
Vad bra, för här kommer del 3.

Emely101 satt nu under stolen och visste inte vad hon skulle göra. Men så kom hon på något. Kunde det hända att hon hade lite osynlighetsmedel kvar? Emely101 tittade i flaskan.
På botten låg några droppar kvar. Hon slängde det snabbt över sig och tripppade snabbt ut ur Kamies hus.

Hon pustade ut när hon kom ut ur huset. Men just där var spöket igen. Emely101 blev rädd. Spöket såg så ond ut.
Jaså, din obetydliga panda, du försöker göra mig god igen va, ge hit flaskan röt spöket. Neej, det tänker jag inte, skrek Emely101. Då får jag väl jaga dig sa spöket och började jaga Emely101. Aaaaaa.. skrek Emely101.
Hon sprang och sprang tills hon kom till lobbyn. Då sa spöket, om du inte vill ge mig bodemedlet så får jag låsa in dig här.
Neeej, skrek Emely101. Men det var redan försent, spöket hade redan låst in Emely101 i lobbyn. Emely101 satte sig i ett hörn och kände sig misslyckad. Hon kunde inte hålla inne tårarna särskilt länge. Efter ett tag började Emely101 att gråta.
Snyft, snyft, varför ville jag hjälpa enhörningen? snyftade Emely101. Just då, framför henne, såg hon enhörningen. Enhöringen hjälp mig snälla, synftade Emely101. Klart jag ska hjälp dig sa enhörningen snällt. Enhörningen travade fram till dörren och öppnade den. Ååå tack snälla enhörningen, sa Emely101 lyckligt. Du kan kalla mig Didrik, sa enhörningen.
Okej, enhö...... Dirik! Kom nu Emely101 vi måste ge oss av innan spöket kommer tillbaka, sa Didrik. Okej, sa Emely101.

Ett hål öppnades under dem och de försvann. När de öppnade ögonen var de i den läskiga skogen igen.
Didrik vad ska vi göra nu då? unrade Emely101. Jo, vi måste få spöket god igen genom att få spöket att drika botemedlet, sa Didrik. Men hur, sa Emely101.
Jo, så här ska du göra.

Didrik berättade planen för Emely101. Har du förståt planen? undrade Didrik. Ja, absolut sa Emely101. Då kan du gå hem och vila dig lite, så utför vi planen imorgon, sa Didrik. Okej, hejdå Didrik, sa Emely101.

Emely101 tog vägen hem genom den vanliga djungeln när hon plötsligt såg något som fick henne att rysa till. Där borta stog Kamie och...........spöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!