måndag 1 februari 2010

Det spännande äventyret

Modige Emely101 :)







Hej!



Idag var jag hos min kompis som också heter Emely101. Hon berättade om ett spännande äventyr som har hänt på riktigt. Jo, låt mig berätta.


Emely101 var hemma i sin säng när plötsligt ett stort hål öppnades under hennes tassar.
Hon skrek till, men ingen hörde henne hon blev jätterädd hon bara försvann genom hålet.

När hon vaknade så var hon i den läskiga skogen. Framför henne stod en stor enhörning. Hej din obetydeliga panda, sa enhörningen med allvarlig röst.
Vad vill du mig din fula enhörning, skrek Emely101.

Du måste lyssna på mig sa enhörningen, Kamie har dödat sin syster och nu vill systern ge igen. Jag tror inte på dig, skrek Emely101! Då måste jag ta dig till spöket så kan hon berätta, sa enhörningen argt. Just då kom en stråle ner från ingenstanns och tog upp henne i luften.
När Emely101 vaknade igen var hon på ett stort pandahuvud. Det såg precis ut som en döskalle. Det fanns också en grav på berget och bervid graven stog ett.....spöke! Emely101 skrek till hon hade aldrig set ett spöke förut.

Du modige panda, jag vet varför du är här. Du lyssnade inte på enhörningen, så jag måste istället berätta för dig lite mer, sa spöket.
Jag lysnar inte på dig, skrek Emely101.
Jo, det måste du, skrek spöket. Jo, det var så här...

Kamie och jag var ute och gick, började spöket. Vi var på väg mot vulkanen för att titta på fyrverkerier och då puttade Kamie ner mig i lavan, sa spöket. Jag tror inte på dig, Kamie skulle aldrig putta sin syster ner i lavan, röt Emely101. Du vet inte hur Kamie kan vara egentligen, röt spöket. Om du inte passar dig, dödar jag dig.


Fortsättning följer..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!