måndag 22 februari 2010

Sagan om rymskeppet


Hej!

Idag har jag listat ut en saga som jag tänkt berätta för er.

Oj vad spännade! tycker Mimmi.

Tack, då börjar jag väl berätta.

Det var en gång en flicka som också hette Emely.
Hennes kompisar kallade henne för Emely101.
En dag var Emely vid badet. Hon skulle bada med sina kompisar.
Hörrni kompisar, jag ska bara gå in i omklädningsrummet och byta om.
Okej, Emely101, sa dom tre vännerna.

Så gick Emely in i omklädningsrummet. Men så såg hon ett skåp som lyste klart.
Varför lyser det där skåpet? sa Emely nyfiket.

Hon gick fram till skåpet och öppnade det försiktigt. Emely slog igen skåpet igen, det var ett jättestarkt ljus.

Emely sprang det snabbaste hon kunde till sin vänner. Hörrni det är ett jättekonstigt skåp där inne.
Hahaha jätteroligt, som om det skulle finnas något läskigt där inne sa vännerna.
Men snälla tro mig, sa Emely förtvivlat.
Vi går inte på den.
Men snälla, tro mig då, sa Emely igen.

Haha kom så går vi, sa dom tre vännerna.

Neej gå inte, skrek Emely.
Men det var för sent, de hade redan sprungit långt härifrån.

Ååå vad ska jag göra nu då? Emely satte sig på kanten av basängen.
Hon var jätteledsen. Men jag måste ändå ta reda på vad som finns i det där skåpet.

Emely sprang till sin väska som låg utanför kiosken. Hon letade och letade i väskan, och till slut fick hon upp ett par solglasögon.

Hon tog på sig dom och gick motviligt in i omklädningsrummet.


Fortsätning följer.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!