tisdag 2 februari 2010

Del två på det spännande äventyret

Det här är en bild på när Emely101 är osynlig...


Hej!

Vill ni höra fortsättningen på min saga, Det spännande äventyret?
Bra, för här kommer del 2!


Emely101 fryste till.
Vill spöket döda mig, tänkte hon. Jag tror på dig om du kan bevisa det, sa Emely101 svagt. Okej, du ska få dina bevis, muttrade spöket. Räcker en blid på mig när jag är i lavan och dör, sa spöket. Tja, låt mig titta på kortet, sa Emely 101.

Och alldels riktigt, hon såg Kamie stå vid kanten och i lavan och så såg hon en panda som låg död. Okej, jag tror på dig, sa Emely fundersamt. Bra, röt spöket.

Just då kom en stråle ner från himmlen igen och plockade upp Emely 101. När hon vaknade igen såg hon enhörningen igen. Nu vet du att det jag sa är sant, sa enhörningen. Mmmm men jag är lite fundersam fortfarande, sa Emely101.

Emely101, jag behöver din hjälp. Vi måste hindra spöket att bli ond igen, sa enhörningen.
Vadå igen? undrade Emely101. Jo, en gång blev spöket sitt onda jag och du måste hjälpa mig att den inte blir ond igen för annars kan Kamie bli dödad, sa enhörningen och rös till.
Ok, sa Emely101, men vad kan jag göra?
Jo, jag ska berätta vad du ska göra.

Du ska göra dig osynlig och smyga dig in hos Kamie och sno ett botemedel på hyllan. Okej, jag har förstått, sa Emely101. Men jag vanar dig, osnynlighetsmedelet varar bara i en minut, så du måste gömma dig snabbt. Du kan gömma dig under stolen vid Kamie, sa enhörningen. Men vad ska jag göra sen, undrade Emely101.
Det får du komma på själv sa enhörningen.
Men,..... sa Emely101. Inga men, sa enhörningen och ännu en stråle kom ner från himelen.

När Emely101 vaknade igen var hon utanför Kamies hus. Nu gäller det, sa Emely101 modigt. Hon tog på sig osynlighetsmedlet och blev osynlig. Hon rusade in till Kamieoch tog försiktigt botemedlet och sprang och gömmde sig under stolen. Hon var rädd. Hur skulle hon göra nu. Vad har jag gett mig in på, sa Emely101 för sig själv.



Fortsättning följer.........

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag var tvungen att komma in och hälsa på och läsa. Det är ju så spännande, tycker jag.
    Kram mormor.

    SvaraRadera

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!