söndag 7 februari 2010

Den fruktansvärda draken


Hej!


Vill ni höra en berättelse?. En berättelse som handlar om den fruktansvärda draken?
Vad bra! Då börjar jag berätta.



Det var en gång en helt vanlig dag. Jag och min syster Shirinp lagade lite mat.
Vi var väldigt hungriga. Vi hade tänkt att laga lite soppa. Grönsakssoppa.
Mmm det var min favoritsoppa.
Syster, du kan väl hacka bambu, sa jag.
Det kan jag väl göra, sa Shirinp och log.

Min syster var den bästa systern i hela världen.
Emely? sa Shirinp.
Ja, sa jag.
Eeee har du märkt att det har börjat skacka lite? sa Shirinp.
Jag kände efter. Jo, det kände jag. Jag kände att det skakade lite.
Ja, sa jag och tittade lite oroligt på min syster.

Det började skaka mer och mer. Tillslut öppnades ett stort hål under oss. Vi skrek till.
Aaaaah! När vi vaknade igen så såg vi stallets skötare Jim.
Jim vad händer? sa jag och tittade på Jim.
Förlåt om jag skrämt er tjejer, men jag var tvungen att få tag i er så fort som möjligt.
Det gör inget, sa Shirinp som hade rest sig upp. Jag reste mig också upp.
Vad är det du vill oss? då frågade jag.
Jo, det är så här att....börja Jim.

Men just då hann inte Jim säga mer då en stor drakfot brakade ner genom taket.
Aaaaah skrek vi och hoppade till.
Jim tog tag i oss och drog oss med ut ur stallet. Vi sprang för livet. Vi sprang och sprang tills vi kom till djungeln. Då sprang vi ner i grottan. Där stannade vi.

Mår ni bra tjejer? sa Jim och tittade på oss.
Jodå, vi mår bra flämtade jag. Men vad var det för stor fot som gick igenom taket? undrade min syster.
Jo, det var Dragon, Panfus drake, sa Jim och torkade svetten från pannan.
Men varför skulle vår snälla tama drake försöka mosa oss? undrade jag.
Jo, han har blivit ond. Han har blivit förgiftad av en ond trollkar, sa Jim.
Det var just därför jag ville få tag i er.
Okej, sa Shirinp och flämtade till.
Men hur kan vi hjälpa Dragon att bli god igen? undrade jag.
Det finns en växt i den läskiga djungelen som kan göra Dragon god igen, sa Jim.
Okej, sa Shirinp. Vågar ni hjälpa mig att hitta växten?
Det är klart, sa jag och min syrra.
Vad bra! Här har ni varsin telefon så att vi kan prata med varandra, sa Jim.
Vad bra, sa Jag.

Tysta! sa Jim och tittade ut genom utgången. Sedan viskade han:
Var tysta, dragon kommer!
Jag och Shirinp var knäpptysta.
Vi hörde hur Dragon klampade runt där uppe.
Efter ett tag viskade Jim, Tjejer jag tror Dragon har gått nu!
Okej,viskade vi tillbaka. Ska vi gå och leta efter växten nu? viskade Shirinp.
Ja, men var försiktiga! sa Jim.
Det ska vi vara! sa jag och Shirinp.

Vi smög tyst, tyst upp ur grottan.
Kom! nu går vi till den läskiga skogen, viskade jag.
Okej! sa min syster.

När vi var framme vid läskiga skogen började vi leta. Vi letade och letade.
Till slut ropade Shirinp: Titta här är växten!
Jag sprang fram till min syster och tittade på växten. Vad duktig du är! sa jag och kramade Shirinp. Hihihi, sa Shirinp och rånade. Vi var jätteglada att vi hittat växten.






Fortsätning följer...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här kan ni skriva komentarer till Emely101 & Alexy1 Men vi tillåter INTE dumma komentarer vi raderar dom medesamma!

Skriv lugnt hälsingar från oss!